20110324

Θησαύριζαν νοθεύοντας τα καύσιμα των Ενόπλων Δυνάμεων!


Πόσα αεροπλάνα έπεσαν λόγω φθοράς από τα ακατάλληλα καύσιμα;
Πόσοι κινητήρες αρμάτων μάχης και περιπολικών της ΕΛ.ΑΣ. καταστράφηκαν για να κερδίσουν κάποιοι;
Πόσες ζωές χάθηκαν στο όνομα του κέρδους κάποιων αλητών;
Να ανοίξει ο φάκελος λαθρεμπορίου και νοθευμένων καυσίμων στην Ελλάδα προκειμένου να αναζητηθούν ευθύνες από όσους με πράξεις και παραλείψεις ζημίωσαν το Δημόσιο ζητά από την Επιτροπή Θεσμών... και Διαφάνειας της Βουλής ο πρ. αντιπρόεδρος της Βουλής και πρ. υπουργός κ. Γιώργος Σούρλας.

Καταθέτοντας ογκώδη φάκελο με αναλυτικά στοιχεία για νοθευμένα καύσιμα, που προμηθεύονται από τις ένοπλες δυνάμεις οι υπηρεσίες της Ελληνικής Αστυνομίας και του Πυροσβεστικού Σώματος για την κίνηση των οχημάτων τους τα τελευταία χρόνια, ο κ. Σούρλας επιχειρεί να θέσει προ των ευθυνών τους κυβέρνηση, κόμματα, Βουλή και δικαστικές αρχές, προκειμένου να τεθεί τέρμα στην αθλιότητα, την ασυδοσία και την τρομοκρατία στην αγορά καυσίμων.

Η έρευνα του πρώην αντιπροέδρου της Βουλής για τα νοθευμένα καύσιμα στις Ένοπλες Δυνάμεις χρονολογείται από τα τέλη της διακυβέρνησης του πρώην πρωθυπουργού Κώστα Σημίτη και τα αποτελέσματά της χρησιμοποιήθηκαν ως υλικό για την κατάθεση δεκάδων ερωτήσεων στη Βουλή ενώ κατατέθηκαν και στις αρμόδιες πολιτικές και στρατιωτικές δικαστικές αρχές χωρίς ωστόσο, όπως ο ίδιος υποστηρίζει, η διερεύνηση να καταλήξει σε συγκεκριμένα αποτελέσματα την ώρα που «η νοθεία συνεχίζεται κατά τρόπο προκλητικό…».

Σύμφωνα με ενημέρωση από το πολιτικό γραφείου του κ. Σούρλα, στον φάκελο που κατατέθηκε στην Επιτροπή Διαφάνειας της Βουλής – πρόκειται για το φάκελο που κατέθεσε τον Ιανουάριο 2007 στην Εισαγγελία του Αρείου Πάγου και στη Στρατιωτική Δικαιοσύνη- γίνεται εκτενής αναφορά σε αναλύσεις δειγμάτων πετρελαίου κίνησης, που προμηθεύονται από τις ένοπλες δυνάμεις οι υπηρεσίες της Ελληνικής Αστυνομίας και του Πυροσβεστικού Σώματος ακόμα και στη Λάρισα για την κίνηση των οχημάτων τους.

Από τις αναλύσεις, που χρονολογούνται από το 2003 μέχρι το 2009, προέκυψε ότι το πετρέλαιο βρέθηκε μη κανονικό – νοθευμένο καθώς περιείχε νερό που ανέρχεται μέχρι και στα 67.000 mg/kg ενώ το ανώτερο επιτρεπτό όριο είναι τα 200 mg/kg, θείο μέχρι και 2356 mg/kg όταν το ανώτερο προβλεπόμενο όριο είναι τα 50 mg/kg. Το πετρέλαιο είναι νοθευμένο, όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται στην ανάλυση του Γενικού Χημείου του Κράτους, «με πετρέλαιο λαθραίας εισαγωγής ή πετρέλαιο που έχει υποστεί κατεργασία καταστροφής του χρώματος και του ιχνηθέτη» και τέτοιο πετρέλαιο είναι το ναυτιλιακό.


«Από όλα τα δείγματα που περιήλθαν σε γνώση μου διαπιστώθηκε ότι, όπως αναγράφονται στις γνωματεύσεις, «τέτοιο πετρέλαιο κίνησης δεν επιτρέπεται να κυκλοφορεί στη εσωτερική αγορά». Και όμως, συνεχίζει να κυκλοφορεί προκλητικά και απρόσκοπτα και μάλιστα όπως προκύπτει από πρόσφατη χημική ανάλυση (του 2011), με οχταπλάσια περιεκτικότητα σε θείο από το επιτρεπόμενο όριο»
υποστηρίζει στην παρέμβασή του ο πρώην αντιπρόεδρος της Βουλής.

Σε άλλα σημεία του φακέλου αναδεικνύει τις τεράστιες επιπτώσεις από την κυκλοφορία του νοθευμένου πετρελαίου τόσο στο περιβάλλον όσο κυρίως στην οικονομία υπενθυμίζοντας ότι όταν περιήλθαν σε γνώση του τα πρώτα στοιχεία το 2004, προχώρησε σε μία σειρά κοινοβουλευτικών παρεμβάσεων (14 ερωτήσεις) για να πληροφορηθεί τα περί προδιαγραφών και γενικώς τη διαδικασία προμήθειας πετρελαίου από τις ένοπλες δυνάμεις.

Από τις απαντήσεις πρόεκυψαν μεταξύ άλλων ότι:
* ΥΠΕΧΩΔΕ: Δεν υπάρχουν ξεχωριστές προδιαγραφές για κρατικά και ιδιωτικά οχήματα.
* Υπουργείο Ανάπτυξης: Υπάρχουν διαφορετικές προδιαγραφές.
* ΥΕΘΑ: Πρόκειται για ειδικές προδιαγραφές για τα καύσιμα των Ενόπλων Δυνάμεων.
* Η διαδικασία προμήθειας καυσίμων από τις ένοπλες δυνάμεις γίνεται βάσει απόφασης που εξέδωσε τον Φεβρουάριο του 1969 ο δικτάτορας Γ. Παπαδόπουλος ως υπουργός Άμυνας, ο Ν. Μακαρέζος του Συντονισμού και Αλέξανδρος Α. Ανδριτσόπουλος Οικονομικών.

ΣΤΗ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ
Στη συνέχεια, ο κ. Σούρλας καθ’ υπόδειξη του τότε υπουργού Άμυνας της κυβέρνησης της Ν.Δ. τον οποίο ενημέρωσε τον Ιανουάριο του 2007, κατέθεσε σχετικό φάκελο στον εισαγγελέα του Αρείου Πάγου και στη στρατιωτική Δικαιοσύνη.

Παρά την παρέμβασή του δεν δόθηκαν απαντήσεις ποια ήταν τα αποτελέσματα της δικαστικής διερεύνησης, αν προέκυψε ότι τα νοθευμένα καύσιμα που χρησιμοποιούν τα οχήματα της Αστυνομίας και της Πυροσβεστικής δεν προέρχονταν από δεξαμενές των Ενόπλων Δυνάμεων, από πού τα προμηθεύονταν και σε ποιες ενέργειες προέβησαν οι αρμόδιες υπηρεσίες μετά τη διαπίστωση νοθείας και ποιες κυρώσεις επιβλήθηκαν.


«Επειδή κατά τρόπο προκλητικό, από νεότερα στοιχεία προέκυψε ότι συνεχίζεται η νοθεία και παραμένουν αναπάντητα τα παραπάνω ερωτήματα», συνεχίζει στη νέα παρέμβασή του στην Επιτροπή Διαφάνειας «θεώρησα επιβεβλημένο να προσφύγω και πάλι στον εισαγγελέα του Άρειου Πάγου (στις 7/6/2010) ο οποίος έδωσε παραγγελία στις αρμόδιες εισαγγελίες για τη διερεύνηση του θέματος».


Και ο κ. Σούρλας συνεχίζει:


«Τα νοθευμένα καύσιμα που χρησιμοποιεί η Ελληνική Αστυνομία και η Πυροσβεστική Υπηρεσία που τα προμηθεύονται από τις Ενοπλες Δυνάμεις, έρχονται να προστεθούν σε μια σειρά άλλων λαθρεμπορικών πράξεων ενεργειακών προϊόντων που έχουν καταγραφεί σε πόρισμα του Υπουργείου Οικονομίας το 1999 και το 2007 που προκλητικά αγνοήθηκαν».


Παράλληλα, καταγγέλλει ότι τα κυκλώματα λαθρεμπορίας και νοθείας των καυσίμων ενθαρρύνονται από πράξεις και παραλείψεις πολιτικών, στρατιωτικών, δικαστικών και υπηρεσιακών παραγόντων όπως:

1) Με την απόφαση του υφυπουργού Εθνικής Οικονομίας με αριθμό 1940/4-2003 με την οποία καταργήθηκε το δελτίο παραγγελίας για προμήθεια πλοίων με πετρέλαιο που σημειωτέον είναι αδασμολόγητο, πράγμα που σημαίνει όταν διατίθεται στην εσωτερική αγορά οι διακινητές έχουν κέρδος που ανέρχεται στα 245 ευρώ ανά 1000 λίτρα. Με την κατάργηση του δελτίου παραγγελίας δεν υπάρχει δυνατότητα ελέγχου ποιες πραγματικά ποσότητες προμηθεύονται τα πλοία. Αν διατίθενται στις Ένοπλες Δυνάμεις πρόκειται για μείζον θέμα εθνικής ασφάλειας.
2) Οι εταιρίες που διαπιστώθηκε ότι διαθέτουν λαθραία καύσιμα (όπως στην περίπτωση όπου 600 φορτία με 4 δισ. δραχμές διαφυγόντες φόρους) όχι μόνο δεν προσήχθησαν στα ποινικά δικαστήρια, αλλά το 2004 απαλλάχθηκαν από τα πολλαπλά τέλη με νομοθετική ρύθμιση.
3) Με την εμπλοκή στα κυκλώματα υπαλλήλων των τελωνείων, του ΣΔΟΕ και τη «χειραγώγηση» της συνθέσεως των δικαστηρίων, όπως αποκάλυψε ο εισαγγελέας του Αρείου Πάγου κ. Σανιδάς όπου μία εφέτης είχε κληρωθεί σε τρεις διαδοχικές δίκες εξ αναβολής των ιδίων διαδίκων.
4) Ακόμη, λαθρέμποροι καυσίμων ενώ τιμωρήθηκαν σε πρώτο βαθμό με βαρύτατες ποινές, στη συνέχεια απαλλάχθηκαν.
5) Το Υπουργείο Οικονομίας τον Μάιο του 2009 παρέλαβε δύο σκάφη αντιλαθρεμπορικά («Ποσειδών» και «Ερμής») αξίας 2 περίπου εκατομμυρίων ευρώ για τις τελωνειακές υπηρεσίες τα οποία όχι μόνο δεν χρησιμοποιήθηκαν μέχρι σήμερα αλλά δαπανώνται και χρήματα για τον λιμενισμό τους. Ούτε βέβαια προωθήθηκαν οι διαδικασίες για την προμήθεια άλλων τριών που είχαν αποφασιστεί.
6) Μελέτες και προτάσεις ελέγχου της φοροδιαφυγής στα καύσιμα που συντάχθηκαν και που εκτιμήθηκε ότι θα είχαν αποτελέσματα παραμένουν ακόμα στα συρτάρια του Υπουργείου Οικονομίας.


«Πρέπει επιτέλους να ανοίξει ο φάκελος λαθρεμπορίου και νοθευμένων καυσίμων και να τεθεί τέρμα στην αθλιότητα, την ασυδοσία και την τρομοκρατία από κάποιους μεγιστάνες του πλούτου που με τους μηχανισμούς που διαθέτουν και το άφθονο κλεμμένο χρήμα πιστεύουν ότι μπορούν όλους να τους καθυποτάξουν στα άνομα συμφέροντά τους» υπογραμμίζει ο κ. Σούρλας στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας για να καταλήξει:


"Πρέπει να αναζητηθούν ευθύνες από όσους με πράξεις και παραλείψεις ζημίωσαν το Δημόσιο. Πρόκειται για ποσά που αν τα εισέπραττε το κράτος δεν θα χρειαζόταν περικοπή συντάξεων και μισθών και θα είχε αντιμετωπιστεί και ένα μέρος του χρέους, αφού η απώλεια δημοσίων εσόδων από τη φοροδιαφυγή ξεπερνάει τα 3 δισ. το χρόνο και άγνωστο πόσες δεκάδες δισ. μέχρι σήμερα από τη νοθεία».