Σας έχει περάσει ποτέ από το μυαλό ότι οι «φίλες» σας στο Facebook, με τις οποίες καθημερινά ανταλλάσσετε σχόλια αβροφροσύνης, προσκλήσεις για κουίζ και «likes» στα προφίλ σας στην πραγματικότητα σας βαριούνται αφόρητα, σας βρίσκουν εκνευριστικούς και σας «θάβουν» (από μέσα τους);Αν όχι, ίσως πρέπει να ρίξετε μια ματιά στα ευρήματα μιας πρόσφατης έρευνας, που καταδεικνύει την σχέση αγάπης-μίσους που αναπτύσσουν πολλές γυναίκες με το Facebook, η οποία τείνει... περισσότερο προς το… μίσος σε ό,τι αφορά τα αισθήματα που τρέφουν για τους ψηφιακούς τους «φίλους».
«Κλαψιάρηδες» και «επιδειξιομανείς»
Το 85% των θηλυκού γένους χρηστών του δημοφιλούς κοινωνικού δικτύου δηλώνει ότι ενοχλείται από τις αναρτήσεις των «φίλων» του, τους οποίους -σε ορισμένες περιπτώσεις- χαρακτηρίζει «κλαψιάρηδες», «επιδειξιομανείς», «κουραστικούς» και «ενοχλητικούς».
Πάνω από οκτώ στις δέκα γυναίκες απάντησαν ότι «δεν αντέχουν» να βλέπουν ορισμένους «φίλους» τους να κλαψουρίζουν και να διαμαρτύρονται ή, αντίθετα, να κομπάζουν για την… τέλεια ζωή τους.
Ωστόσο, αντί να τους διαγράψουν ή να τους ενημερώσουν για το πώς αισθάνονται γι’ αυτούς, συνεχίζουν να τους κρατούν στην λίστα επαφών τους, αλληλεπιδρώντας μαζί τους σα να μην «τρέχει» τίποτε.
Τα ευρήματα
Έρευνα της Eversave, μιας εταιρείας με έδρα την Βοστώνη, η οποία ειδικεύεται στις online προσφορές προϊόντων και υπηρεσιών, αποκαλύπτει τα κάθε άλλο παρά φιλικά αισθήματα των γυναικών για τους «φίλους» τους στο Facebook.
Οι ερευνητές ρώτησαν περισσότερες από 400 γυναίκες. Σχεδόν 8 στις δέκα (79%) δήλωσαν ότι χρησιμοποιούν το Facebook για «να κρατούν τους φίλους τους ενημερωμένους για την ζωή τους», ενώ το 64% από αυτές διατηρεί προφίλ στο κοινωνικό δίκτυο για να μοιράζεται συνδέσμους και βίντεο.
Ωστόσο, όταν καλούνται να χαρακτηρίσουν τους «φίλους»τους, στάζουν... δηλητήριο. Το 85% των γυναικών δήλωσε ότι κάποιοι χρήστες του Facebook χρησιμοποιούν το site για να καυχιούνται για την -φαινομενικά- «τέλεια» ζωή τους, για να μοιράζονται ενοχλητικά πολλές πληροφορίες για τον εαυτό τους ή για να «διαμαρτύρονται όλη την ώρα» για καταστάσεις που βιώνουν στην καθημερινότητά τους.Οι περισσότερες γυναίκες απάντησαν ότι μεταξύ των επαφών τους συγκαταλέγεται τουλάχιστον ένα πρόσωπο το οποίο αποκαλούν «drama queen» (παραπονιέται και «κλαίγεται» συνέχεια) και τουλάχιστον μια «χαζομαμά», η οποία υπερηφανεύεται διαρκώς για το παιδί της, κάτι που -προφανώς- τις ενοχλεί.
«Μείναμε έκπληκτοι από τις απαντήσεις οι οποίες αποκαλύπτουν μια σχέση αγάπης-μίσους που έχουν οι γυναίκες με το Facebook», δήλωσε ο Τζέρι Ντόιλ, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Prospectiv, ιδιοκτήτριας της Eversave.
Οι φυλές των «φίλων» στο Facebook
Οι γυναίκες που συμμετείχαν στην έρευνα κατέταξαν τους -ενοχλητικούς- «φίλους» τους στο Facebook στις ακόλουθες κατηγορίες:
- Ο «ρεπόρτερ». Είναι ο χρήστης που κάνει υπερβολικά πολλές (και συνήθως κοινότοπες) ενημερώσεις στο προφίλ του (65%)
- Ο «κλαψιάρης». Είναι εκείνος ο οποίος παραπονιέται αδιάκοπα και με το παραμικρό (63%)
- Η «περήφανη μαμά». Πρόκειται για την μητέρα η οποία αναρτά ακόμη και το παραμικρό που κάνουν τα παιδιά της, τα οποία παινεύει όλη την ώρα (57%)
- Ο «κλακαδόρος». Είναι ο χρήστης που κάνει «Like» σε πάρα πολλές αναρτήσεις, προφανώς για να γίνει αρεστός (46%)- Ο «συνδικαλιστής». Πρόκειται για τον χρήστη που μοιράζεται τις πολιτικές του απόψεις χωρίς να έχει ερωτηθεί γι’ αυτές (42%)- Ο «παραμυθατζής». Είναι αυτός που εμφανίζει στο προφίλ του ψευδείς πληροφορίες οι οποίες συνθέτουν μια δήθεν- «τέλεια» ζωή (40%).
«Κλαψιάρηδες» και «επιδειξιομανείς»
Το 85% των θηλυκού γένους χρηστών του δημοφιλούς κοινωνικού δικτύου δηλώνει ότι ενοχλείται από τις αναρτήσεις των «φίλων» του, τους οποίους -σε ορισμένες περιπτώσεις- χαρακτηρίζει «κλαψιάρηδες», «επιδειξιομανείς», «κουραστικούς» και «ενοχλητικούς».
Πάνω από οκτώ στις δέκα γυναίκες απάντησαν ότι «δεν αντέχουν» να βλέπουν ορισμένους «φίλους» τους να κλαψουρίζουν και να διαμαρτύρονται ή, αντίθετα, να κομπάζουν για την… τέλεια ζωή τους.
Ωστόσο, αντί να τους διαγράψουν ή να τους ενημερώσουν για το πώς αισθάνονται γι’ αυτούς, συνεχίζουν να τους κρατούν στην λίστα επαφών τους, αλληλεπιδρώντας μαζί τους σα να μην «τρέχει» τίποτε.
Τα ευρήματα
Έρευνα της Eversave, μιας εταιρείας με έδρα την Βοστώνη, η οποία ειδικεύεται στις online προσφορές προϊόντων και υπηρεσιών, αποκαλύπτει τα κάθε άλλο παρά φιλικά αισθήματα των γυναικών για τους «φίλους» τους στο Facebook.
Οι ερευνητές ρώτησαν περισσότερες από 400 γυναίκες. Σχεδόν 8 στις δέκα (79%) δήλωσαν ότι χρησιμοποιούν το Facebook για «να κρατούν τους φίλους τους ενημερωμένους για την ζωή τους», ενώ το 64% από αυτές διατηρεί προφίλ στο κοινωνικό δίκτυο για να μοιράζεται συνδέσμους και βίντεο.
Ωστόσο, όταν καλούνται να χαρακτηρίσουν τους «φίλους»τους, στάζουν... δηλητήριο. Το 85% των γυναικών δήλωσε ότι κάποιοι χρήστες του Facebook χρησιμοποιούν το site για να καυχιούνται για την -φαινομενικά- «τέλεια» ζωή τους, για να μοιράζονται ενοχλητικά πολλές πληροφορίες για τον εαυτό τους ή για να «διαμαρτύρονται όλη την ώρα» για καταστάσεις που βιώνουν στην καθημερινότητά τους.Οι περισσότερες γυναίκες απάντησαν ότι μεταξύ των επαφών τους συγκαταλέγεται τουλάχιστον ένα πρόσωπο το οποίο αποκαλούν «drama queen» (παραπονιέται και «κλαίγεται» συνέχεια) και τουλάχιστον μια «χαζομαμά», η οποία υπερηφανεύεται διαρκώς για το παιδί της, κάτι που -προφανώς- τις ενοχλεί.
«Μείναμε έκπληκτοι από τις απαντήσεις οι οποίες αποκαλύπτουν μια σχέση αγάπης-μίσους που έχουν οι γυναίκες με το Facebook», δήλωσε ο Τζέρι Ντόιλ, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Prospectiv, ιδιοκτήτριας της Eversave.
Οι φυλές των «φίλων» στο Facebook
Οι γυναίκες που συμμετείχαν στην έρευνα κατέταξαν τους -ενοχλητικούς- «φίλους» τους στο Facebook στις ακόλουθες κατηγορίες:
- Ο «ρεπόρτερ». Είναι ο χρήστης που κάνει υπερβολικά πολλές (και συνήθως κοινότοπες) ενημερώσεις στο προφίλ του (65%)
- Ο «κλαψιάρης». Είναι εκείνος ο οποίος παραπονιέται αδιάκοπα και με το παραμικρό (63%)
- Η «περήφανη μαμά». Πρόκειται για την μητέρα η οποία αναρτά ακόμη και το παραμικρό που κάνουν τα παιδιά της, τα οποία παινεύει όλη την ώρα (57%)
- Ο «κλακαδόρος». Είναι ο χρήστης που κάνει «Like» σε πάρα πολλές αναρτήσεις, προφανώς για να γίνει αρεστός (46%)- Ο «συνδικαλιστής». Πρόκειται για τον χρήστη που μοιράζεται τις πολιτικές του απόψεις χωρίς να έχει ερωτηθεί γι’ αυτές (42%)- Ο «παραμυθατζής». Είναι αυτός που εμφανίζει στο προφίλ του ψευδείς πληροφορίες οι οποίες συνθέτουν μια δήθεν- «τέλεια» ζωή (40%).